האם יכולה הרפואה הסינית המסורתית לטפל בסרטן? המחקר מוכיח שכן.

האם יכולה הרפואה הסינית המסורתית לטפל בסרטן? המחקר מוכיח שכן.

GINSENG-o5drgnhhn057v2px2wguj7z1kk1k3s940fhlubd2bk

מאת: Case Adams, GreenMedInfo

תרגום חופשי ע"י פרץ גן, על עלים מרכז לצמחי מרפא בע"מ

סקירה רחבה של אלפי מחקרים קליניים, על ידי מדענים באוניברסיטאות באוסטרליה ובסין, מוכיחה כי הרפואה סינית המסורתית (TCM) מציעה טיפול משמעותי עבור רוב סוגי הסרטן – כולל סרטן השד.

המחקר בוצע באוניברסיטה האוסטרלית של מערב סידני, ואוניברסיטת בייג'ינג לרפואה הסינית. החוקרים ניתחו וסקרו 2,964 מחקרים קליניים בבני אדם, בהם היו מעורבים 253,434 חולי סרטן. בין המחקרים שנסקרו היו 2,385 מחקרים אקראיים מבוקרים, ו- 579 מחקרים שאינם אקראיים מבוקרים.

המחקרים כיסו את רוב סוגי הסרטן, אך מיני הסרטן הנחקרים ביותר היו סרטן ריאות, סרטן כבד, סרטן הקיבה, סרטן השד, סרטן הוושט, סרטן מעי גס וסרטן האף והלוע (גרון וסינוסים). סרטן השד היה הרביעי במספר סוגי הסרטן הנלמדים ביותר, בקרב אלפי מחקרים קליניים אלה.

החוקרים גילו כי ברובם המכריע של המחקרים – 90% מהמחקרים הקליניים – השתמשו ברפואת צמחים. החוקרים מצאו כי ב 72% ממחקרים אלה ישמו רפואה סינית מסורתית לצד טיפול קונבנציונלי. ב 28%  מהמקרים, יושמה הרפואה הסינית המסורתית לבדה, לקבוצות הניסוי.

במונחים של חולי סרטן, ל 64% מהם ניתנו במקביל  TCMוטיפולים רפואיים קונבנציונליים. השאר קיבלו רק טיפול TCM, אבל על קצת יותר ממחציתם לא דווח באם קיבל החולה טיפול קונבנציונלי בשלב כלשהו בעבר.

בהתחשב במספר הגדול של המחקרים, היו סוגים שונים של תוצאות – בהתאם לסוג המחקר, סוג הטיפול, והמדדים שנבדקו. ובכל זאת, ב- 1,015 מהמחקרים או 85% מאלה שדיווחו על תסמינים, טיפול TCM הביא לשיפור בתסמיני המחלה, ורבים מאלו דיווחו על כאב מופחת. 883 מחקרים נוספים – 70% – הראו שיעורים גבוהים יותר להישרדות החולים. 38% נוסף הראו הפחתה בגודל הגידול, ו- 28%  הראו איכות חיים טובה יותר. 19% נוסף הראו שיעורי הישנות נמוכים יותר, ועוד 7% הראו סיבוכים מופחתים.

החוקרים גם מצא כי רק מחקרים מעטים בדקו טיפול בדיקור TCM בטיפול בסרטן. בדיון, הם מציינים כי טיפול בדיקור לטיפול בסרטן כדי להקל על כאב הוא פופולרי למדי בארצות הברית, אבל במחקרי סרטן סיניים, הטיפול ברפואת צמחים הוא הסוג המוביל של טיפול הוליסטי לטיפול בסרטן.

מחקר זה בא בהמשך לסקירה נרחבת קודמת של מחקרים על טיפול בסרטן  ע"י TCM, אשר פורסמה בשנת 2012.  סקירה זו נערכה ע"י המרכז הלאומי של נורבגיה למחקר ברפואה משלימה ואלטרנטיבית ואוניברסיטת טרומסו, נורבגיה, ובשיתוף פעולה עם אוניברסיטת בייג'ינג  לרפואה הסינית.

המחקר המוקדם יותר סקר באופן משמעותי פחות מחקרים, בסך הכל נסקרו בו 716 ניסויים שכללו 1,198 חולי סרטן עם או לוקמיה, סרטן הקיבה, סרטן כבד או סרטן הוושט. בין מחקרים אלה, 98.5%  עסקו בשימוש בצמחי מרפא, וגם כאן, טיפול בדיקור היה נדיר. במחקר זה, שיפור הושג ב 85% מהחולים שהשתמשו בטיפולי TCM .

ובמחקר נוסף – זה גדול הרבה יותר מהשני – נותחו ונסקרו 1,217 מחקרים קליניים שנערכו בין השנים 1958-2011, בהם היו מעורבים 92,945 חולים,  על ידי חוקרים מאוניברסיטת בייג'ינג לרפואה סינית. במחקרים אלה, 66% מהחולים טופלו בטיפול TCM בלבד, בעוד 34%  מהחולים טופלו בשילוב של TCM וטיפול קונבנציונלי. כמו כן, 82% מהחולים קיבלו תרופות צמחיות דרך הפה. רק 5% מהחולים קיבלו יותר מסוג אחד של טיפול TCM . משמעות הדבר היא כי טופלו 95%  טופלו עם סוג אחד בלבד של טיפול TCM – בדרך כלל ברקיחה מסוימת של צמחי מרפא.

מחקר זה מצא כי בקרב מחקרי הטיפול בסרטן, הקלה בסימפטומים היה התוצאה הבולטת בין 88% מהמחקרים, ואצל 88% מהחולים שטופלו בטיפולי TCM. שיעורי הישרדות מוגברות נמצאו אצל 73%  מהחולים. מבין כל שאר המחקרים, ב 96% מהניסויים הביאה הTCM  להקלה בסימפטומים, ו92% מהחולים דיווחו על הקלה בסימפטומים לסרטן.

האם אנחנו מבינים את המשמעות במלואה? 88%  ו92%  שיפור בסימפטומים או הקלה בקרב אלפי מחקרים, וכמעט 100,000 חולי סרטן? ושיפור 85% מסימפטומים של הסרטן בקרב 716 מחקרים קליניים? ו- 85% שיפור בסימפטומים בקרב 250,000  חולי הסרטן, בסקירה של 1,015 מחקרים קליניים, שבדקו את היעילות של צמחי מרפא סינים נגד הסרטן?

נראה כי ההוכחה היא מוצקת למדי, כי רפואת צמחי המרפא הסינית אכן מטפלת בסרטן, ובאופן גורף גורמת לשיפור או הקלה בסימפטומים, כמו גם מביאה לשיעורי הישרדות ארוכים יותר, והפחתה בגרורות.

ועכשיו  – מדוע הרפואה הקונבנציונלית המערבית עדיין מסרבת לפחות לשקול טיפול ברפואת צמחים לטיפול בסרטן? האם יתכן שמניע של רווח כלכלי מעורב? האם זה יכול להיות קשור לעובדה שלא ניתן לרשום פטנט על תרופות צמחיות? במילים אחרות, האם הרפואה הקונבנציונלית המערבית מתעלמת מטיפולים זולים טבעיים שיכולים לעזור למיליוני חולי סרטן, פשוט בגלל רווחים כלכליים?

מעשים מדברים חזק יותר ממילים.

 

אהבתם את המאמר?

שתפו בFacebook
phone icon Whatsapp icon email icon
גלילה לראש העמוד