טיפול בנוזלים באוזן הפנימית עם Aescin ו-Troxerutin

טיפול בנוזלים באוזן הפנימית עם Aescin ו-Troxerutin

מאת: ד"ר מינה פארן

דליפה של נוזלים באוזן הפנימית היא בעיה נפוצה בעיקר אצל ילדים אך לא רק. היא עלולה לגרום לירידה בשמיעה. נערך מחקר על שימוש ב-aescin ו-troxerutin בלקיחה פנימית לטיפול בדליפת נוזלים באוזן. 

Aescin הוא תערובת של כ-30 ספונינים המבודד מהזרעים של הצמח ערמונית הסוסים, Aesculus hippocastanum.  משתמשים בו במקרים של אי ספיקת זרימת דם בורידים. ל-aescin יש פעילות אנטי דלקתית, והוא פעיל נגד בצקות מקומיות.

Troxerutin הוא נגזרת של רוטין ומשתמשים בו לטיפול בנוזלים באוזן, ולאי ספיקה בורידים. יש לו פעילות אנטי אוקסידנטית, והוא מחזק נימי דם.

לצרוף של aescin עם troxerutin יש השפעה סינרגיסטית. נערך מחקר קליני שבדק שילוב של שני התכשירים לטיפול בנוזלים באוזן. נבדקה קבוצה של מטופלים מול קבוצת ביקורת. המטופלים קבלו חמש קפסולות ליום של 25 מ"ג aescin ו-450 מ"ג troxerutin. הם קבלו בסה"כ 450 מ"ג ליום של aescin ו-2250 מ"ג של troxerutin. קבוצת המטופלים כללה 68 משתתפים, נשים (36) וגברים (32). המחקר נמשך 40-44 יום. אצל 70% מהמטופלים התקבל שיפור בשמיעה, לעומת 16% מהמשתתפים בקבוצת הביקורת. לא היו תופעות לוואי שליליות אצל המשתתפים. החוקרים הסיקו ששילוב של aescin ו-tiroxerutin ביחס 1:18 יעיל לטיפול בדליפת נוזלים באוזן הפנימית.  

מקורות

 Siegers CP. Syed Ali S. Tegtmeier M. Aescin and troxerutin as a successful combination for the treatment of inner ear perfusion disturbances. Phytomed. 2008, 15: 160-163.

אהבתם את המאמר?

שתפו בFacebook
phone icon Whatsapp icon email icon
גלילה לראש העמוד